lördag 25 maj 2013

Katten och ormen

Har njutit av det härliga sommarvädret och haft massor att göra, så därav tystnaden än en gång. På torsdag var jag lite fundersam, ifall vår katt lever ännu. Hon for ut på onsdag kväll och var ute hela natten, vilket är verkligen konstigt eftersom hon alltid sover inomhus om nätterna. På torsdag eftermiddag hade hon ännu inte dykt upp, hur jag än försökte kalla på henne. På sen eftermiddagen åt jag min "lunch", dvs. äggsmörgås. Kolla vem som dök upp då jag solade mina vita, håriga ben.

Då hade jag som tur ett bekymmer mindre. Fröken prupp spelade också tuffing på kvällen och ville dricka vatten själv ur flaskan. Duktig är hon.
På fredag svängde hon sig nästan. När det inte gick helt och hållet på egen hand kunde jag inte motstå att puffa på lite med ett finger. Det är bara axeln som är i vägen, 1 cm och så har hon det.


På eftermiddagen solade jag för första gången i solstolen. Så skönt! Plötsligt kom B bärande på kattens senaste byte. Hujedamej!






På kvällen sysselsatte jag mig med att klippa gräset och dammsuga helahuset, medan B kockade ihop kebabrulle.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar